Na dnešnom rannom cvičení Joga+Zen v Halmi sme si v rámci cyklu mikroaktivít pre tréning bdelosti (viac info na našej Facebook stránke) ukázali už šiestu mikroaktivitu na nasledujúci týždeň, ktorou je “Nájdi ticho v hluku mesta”.

Hocikedy si na ňu behom dňa spomenieš, pokús sa stíšiť podobne, ako sa stišujeme počas rannej meditácii v sede. Skúšaj to počas takých jednoduchých aktivít ako je napr. chôdza, sedenie v električke alebo čakanie v čakárni, ako aj v “hlučnejších” činnostiach alebo prostrediach, ako môže byť práca, alebo presun po hlučnej ulici.

Napriek “hluku” vonku sa snaž vrátiť svoju myseľ k pôvodnému tichu/nehybnosti, ktorú vnímame počas našich meditácií. V zene sa hovorí, že keď máš hlučnú myseľ, ani na najvyššej hore sveta v najväčšom tichu nenájdeš pokoj. Ale keď je myseľ tichá, aj na najhlučnejšej ulici zotrvávaš v pokoji.

Still_Pond_2,_Isabella_Plantation,_Richmond_Park,_London,_UK_-_DiliffNiektorí máte s cvičením mikroaktivít takú skúsenosť, že si len málokedy spomeniete na cvičenie počas dňa. Preto si pre túto aktivitku spravte takú malú pripomienku – nájdite si napr. na webe nejakú fotku, ktorá vám osobne pripomína pokoj, ticho, napr. foto pokojného jazierka alebo modrej oblohy a pod. Stiahnite si ju do mobilu na plochu ako tapetu, alebo len do fotiek a potom sa občas na ňu pozrite a hneď vám pripomenie cvičenie, ale hlavne to ticho samotné o ktoré sa tento týždeň pokúšame :)

Ticho a pokoj o ktorom však hovoríme nie je strnulosť, nie je to nejaké zmrznutie :) Jedná sa o bdelé, vnímavé ticho mysle, t.j. ako hladina vody, ktorá je pokojná, ale aj pri najmenšom dotyku komára sa zavlní, ale potom hneď zas utíši. Takto reaguje aj prebudená myseľ. Ako zrkadlo, ktoré odráža všetko práve také, aké je, ale samotné zrkadlo je vždy prázdne a rovné a obrazy, ktoré odišli už ďalej neodráža.

Pokojne dajte svoju fotku zdieľať na náš Facebook, možno namotivuje aj ďalších :)

Prajeme veľa zdaru aj v tomto cvičení a nájdi si aj prostredníctvom neho pokoj v hluku každodenného života! :)

Zároveň vás všetkých chcem povzbudiť k zdieľaniu svojich skúseností napr. formou komentárov na našom Facebooku. Môže to povzbudiť ostatných a je to zároveň taká malá skupinová podpora a motivácia do cvičenia.